Nyt on Painava syy toimia hallituksen kurjistuksia vastaan!

Ammattiliitto JHL vastustaa hallituksen tylyä leikkauslinjaa yhdessä muiden SAK:n liittojen kanssa. Aloitimme syyskuussa Painava syy -mielenosoitukset, mutta hallituksen linja ei ole muuttunut. Nyt meidän on pakko puolustaa jäsentemme työehtoja ja oikeutta työttömyysturvaan lakoilla ja työtaisteluilla.

Lue Painava syy-sivultamme, mitä, missä, milloin tapahtuu.

*************************************

Syyskokous pidettiin torstaina 2.11. ja kokouksessa käsiteltiin sääntömääräiset asiat. Kokouksessa vahvistettiin toimihenkilövalintoja kaudelle 2024-2025.

Pääluottamusmies Mirja Salonen

Varapääluottamusmies ja puheenjohtaja Marja-Liisa Länsimäki

Muut hallituksen jäsenet: Aimo Utriainen, Kirsi Heino, Tanja Ruottinen, Janne Laakso, Leea Kiukkonen, Satu Nikander ja varajäsen Pirita Salonen.

***********

JHL, Jyty ja JUKO: Kuntien ja hyvinvointialueiden palkankorotuksista syntyi sopu – Ratkaisu on poikkeuksellisen laaja ja koskee lukuisia ammattialoja. Lue lisää tästä linkistä, joka avautuu JHL:n kotisivuille

Lue kokonaisuudessaan pöytäkirja kvtes ja hyvtes työ- ja virkaehtosopimus 2022-2025 liitteestä sivun alaosasta.

Linkki JHL:n Uutishuoneeseen

***********

JHL jäsenpalvelu tiedottaa hyvinvointialueelle siirtyville:

"Päivitämme hyvinvointialueille siirtyvien jäsenten työsuhdetietoja loppuvuoden aikana. Jos rekisterimme mukaan työskentelet hyvinvointialueelle siirtyvässä työpaikassa, päivitämme tietoihisi työnantajaksi kyseisen hyvinvointialueen 1.1.2023 alkaen.

Päivitetty työsuhdetieto näkyy myös omaJHL-palvelussa. Käy tammikuussa tarkistamassa omaJHL:stä, että työsuhdetietosi ovat oikein ja tarvittaessa korjaa ne. Päivitäthän tarvittaessa myös muut tietosi omaJHL:ssä. Kun tietosi ovat ajan tasalla, saat juuri sinulle tarkoitetut tärkeät JHL:n viestit."

Teksti poimittu jäsenkirje Pointista, olethan jo tilannut sen suoraan omaan sähköpostiisi!